"L´escriptor es aquell a qui escriure li resulta més difícil que a la resta de persones". Thomas Mann.

"La terra de ma terra és pols del meu camí
que a mon dolor s’aferra i mai no fuig de mi." Bernat Artola.



diumenge, 24 de juny del 2012

El gato y la lectura sólida.



Esta es la historia , breve por imperativo legal, de un ciudadano del pueblo de los gatos, onírico lugar donde la lectura es costumbre y como se sabe no para el tren. Por esta circunstancia y harto de su mundo de dos lunas se plantó en la estación del pueblo vecino donde se subió al primero que surgió de la nada. Tras un obligado cambio en las vías de tren dejó atrás su hábitat de lectura liviana, lábil y gatuna para profundizar en otra más sólida, más completa, incidiendo en cuestiones inferidas por las palabras y comprendió que con éstas podía entrar en nuevos universos, se podía construir una realidad alternativa. Se pidió un gintónic, con leche por supuesto y se quedó dormido en un sueño profundo y sólido como su lectura emergente.

Hoangho.



Este relatet és un exercici del club de lectura. A partir de tres paraules (un nom, un verb i un adjectiu) es construeix un breu texte basat en elles. Jo he sigut exacerbat purista i crec les he empleades abusant al títol (algun havia de posar) Les meues tocades en sort eren: GATO, LEER, SÓLIDO (amb els virtuals femenins, és clar). No és en contra del que puga semblar a primera vista una crítica a Haruki Murakami, de fet he gastat elements habituals en la seua literatura. Simplement m´han vingut bé per parlar a vuelapluma dels tipus de lectura. Espere us agrade tot i que siga de forma breu.

Miaaau !!


9 comentaris:

  1. Me gusta eso del club de la lectura, ¿es todo en valenciano?

    ResponElimina
  2. Molt chulo!
    Estàs fet un artista!
    Jo també vull saber com funciona eixe club de lectura.
    Informa'ns please.
    Begoñeta

    ResponElimina
  3. Molt bon relat literari-felí, Hoangh. Em quede amb el final: "y se quedó dormido en un sueño profundo y sólido como su lectura emergente". Ja s'entén que com, por imperativo legal, el relat ha de ser breu, no tens espai per a explicar que el gat dorm profundament i sòlida a causa de la lectura d'1Q84 de Murakami.

    ResponElimina
  4. Molta imaginació teniu a eixe Club de Lectura.. Si la gastareu per a alguna cosa de profit.. je, je..

    ResponElimina
  5. A vore... veig que ha calat el club (no esportiu) menys a Cagueme q com és de Castelló de tota la vida no comprén eixa pèrdua de temps, ha,ha. Llegir i damunt escriure, calfar-se les escases neurones per a res...

    No es en valenciano, lo raro es que lo sea. Nos gusta decir que somos "anárquicos", habla quien quiere, del tema que quiere (preferiblemente relacionado con el libro leído), lo lees si quieres... comentas lo que te ha parecido y siempre sacas aportaciones nuevas, aprendes con cuestiones relacionadas con la literatura, con la escritura... en fin, aconsejable si te gusta comentar un libro. Lo positivo es q lees muchos tipos de literatura, poesia, teatro, novela, etc. El pero podría estar en q te "obligas" a leer ese libro, pero lo elegimos nosotros mismos, marcamos un itinerario. El jueves 28 a las 7 h en la Biblioteca Rafalafena y lo comprobáis. LA NINFA INCONSTANTE de CABRERA INFANTE. No hace falta haber leído nada.

    Begoña, gràcies pel elogi. Properament el teu micro finalista aquí mateix !!

    Atunero diu q ha enviat un missatge... mare meua ! on l´has enviat, bou meu ?

    ResponElimina
  6. @JuanRMerida twitter papacangrejo

    ResponElimina
  7. Respostes
    1. MIIAUUU ! ...

      ¡¡ manifiéstate !! (açò ho vaig aprendre fent espiritisme casolà)

      Elimina